De tijd vliegt... - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Armand Buschman - WaarBenJij.nu De tijd vliegt... - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Armand Buschman - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt...

Door: Henriëtte

Blijf op de hoogte en volg Armand

30 Januari 2013 | Bonaire, Bonaire

Vandaag is Armand 3 maanden op Bonaire en dus op de helft van zijn periode hier en Danique en ik een maand. Net zoals in Nederland vliegt de tijd hier. Het is een raar idee dat jullie in Nederland net een koudegolf hebben gehad en het hier niet onder de 28 graden komt.

Danique heeft zaterdag een klasseuitje gehad naar Slagbaai en heeft een gezellige dag gehad daar met veel zwemmen en lekker eten en drinken. Nou was ze al bruin, maar nu is ze hééél bruin!

Autorijden is hier echt een belevenis. Sowieso draagt niemand een gordel en het maximaal aantal personen in een auto is onbeperkt. D.w.z. zoveel als er in je auto passen inclusief de laadbak. Dan is er ook maar 1 verkeersregel: op de doorgaande weg heb je altijd voorrang. Of je nou van links of rechts komt, je geeft altijd voorrang aan de gene die op de hoofdweg rijdt. Ook is het gebruikelijk als je buiten de bebouwde kom rijdt, dat je lifters mee neemt. Die springen achterin de bak en kloppen op het dak als ze op plaats van bestemming zijn. En natuurlijk moet je goed op de weg letten, want het is echt slalommen om de gaten en kuilen heen.

Vorige week ook met zijn 3-en een fotografie middag gehouden. Armand en Danique in de laadbak en ik achter het stuur. De zuid-oost route genomen naar Lac Cay en daar helemaal mooie plaatjes gemaakt. Zo bijzonder; het ene moment zit je in heel ruig landschap met rotspartijen en cactussen en het andere moment bij de ruige zee, waar de golven tegen de rotspartijen kapot slaan. En zo weer bij een lieflijk zandstrand even een plonsje doen.
Ook op de Seru Largu geweest, 123 meter hoog. Daar kijk je heel mooi over Kralendijk uit.

Het viel mij op dat er met regelmaat 's morgens afvalcontainers omver zijn gegooid en vroeg me af of honden dat misschien doen. Het blijkt dat loslopende ezels dit doen, die 's nachts de bebouwde kom in komen en gaan grasduinen naar een lekker maaltje. Armand heeft dit al regelmatig gezien bij het ziekenhuis tijdens nachtdiensten. Hopelijk kan hij hier een keer een foto van maken.

En, ik heb een baan!
In maart ga ik 2 weken werken voor de Rijksdienst Caraïbisch Nederland. Voor de Rijksvertegenwoordiger. Hij rapporteert aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksbetrekkingen. Een secretaresse vervangen die met vakantie gaat. Ben heel benieuwd, heb er zin in!

Het is lastig om hier de Nederlandse tv te volgen. We hebben hier BVN en daar kijken we het Journaal en DWDD wel op, maar verder geen andere Nederlandse zenders.
Maar dit wordt goed gemaakt door een site waarop we de meest recente films op kunnen zien. Alle genres, maar wat vooral leuk is dat je films die net in Amerika de première hebben gehad hier kunt kijken. Zo hebben we van de week naar de nieuwste film van Arnold Schwarzenegger gekeken, The Last Stand, en die komt pas over een maand in de bioscoop in Nederland. Echt gaaf; het enige wat ontbreekt is popcorn ;-)!

Dat is weer even een update van ons leven hier.

• 03 Februari 2013 - 12:00

Reina (die Van Jazz;-):

Hee Henriëtte,,

Ja, de tijd vliegt inderdaad.... wij zijn alweer 2 weken thuis inmiddels.
    Heimwee als ik jou stukje lees, maar heerlijk om zo toch nog wat van Bonaire te kunnen meemaken en de geweldige foto`s te zien.

Een baan! wat goed van je en wat spannend!! wens je veel succes.
    Bij jazz zijn we met een nieuw nummer bezig waarvan ik telkens achter iedereen aanhobbel door mijn afwezigheid in de eerste fase. Nou dag hoor, tot een volgend bericht.

groetjes aan Armand en Danique
    Reina

• 03 Februari 2013 - 16:05

William & Hanneke:

Hallo Henriëtte, Armand en Danique,

Dat de tijd vliegt, daar heb je helemaal gelijk in, Henriëtte, onze eerste maand met Jack zit er ook alweer op! We zijn inmiddels goed aan elkaar gewend. Ook Puck (onze andere onverwachte logé) en Jack zijn inmiddels aan elkaar gewend. Zoals jullie weten ging dat niet geheel zonder slag of stoot, maar inmiddels is de rust weergekeerd.
    Het is grappig om te lezen over het mooie weer wat jullie hebben en te weten dat wij over een uurtje opnieuw regen en wind trotseren om de hondjes uit te laten.
    Leuk dat je straks een poosje aan het werk kunt. Tegen die tijd ben je er vast aan toe om jezelf ook weer nuttig te maken. Daarnaast is het natuurlijk mooi op je CV.
    Hartelijke groet van ons beiden en een knuffel van Jack!

• 05 Februari 2013 - 10:51

Evelien:

Hoi Henriette,
    Wat een heerlijke verhalen om zo te lezen. Wij hebben net een weekje skieen erop zitten en daar ook van het zonnetje kunnen genieten. En al was het warm, de 28 graden hebben we niet bereikt :-). Wat leuk dat je daar nu 2 weekjes aan het werk gaat! Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Groeten aan Armand en Danique.
    Evelien