Gewone dagelijkse beslommeringen - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Armand Buschman - WaarBenJij.nu Gewone dagelijkse beslommeringen - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Armand Buschman - WaarBenJij.nu

Gewone dagelijkse beslommeringen

Door: Henriëtte

Blijf op de hoogte en volg Armand

21 Januari 2013 | Bonaire, Bonaire

Bon dia,

Week 3 zit er op voor Danique en mij, Armand is nu bijna 3 maanden op Bonaire. En natuurlijk maken we geweldige dingen mee en is het een echt kadootje dat je na elke werk- en schooldag nog aan het strand kan liggen en kan zwemmen en snorkelen, ook hier hebben we een 'gewoon' leven.

Zo zag ik in de winkel de groente okra liggen - hier jambo genoemd - en ben ik daar mee aan koken geslagen. Eerst even gekookt met zout en toen in de koekenpan met uit, knoflook, paprika en tomaat gebakken. Bleek erg lekker met rijst en een gebakken ei en was echt heel goedkoop. Lijkt qua smaak een beetje op sperziebonen. Dus die houden we er in. Vandaag ga ik me op de bakbanaan storten.

Afgelopen woensdag was de laatste avond voor Nico's gezin op het eiland en hebben we met hun en Angelique en Henk op Ti Amo beach ge-bqqd. Was heel gezellig met de bbq's op een pallet en salades en stokbrood. Armand en Nico hadden nog voor een olielamp gezorgd. Was echt betoverend sfeertje met een cruiseschip dat wegvoer en diverse vliegtuigen die laag boven onze hoofden aan kwamen vliegen. Voor herhaling vatbaar!

Danique wordt nog steeds lek gestoken door de vele muggen. Vooral bij zonsopgang en -ondergang zijn ze erg actief. We hebben hier een middeltje Off waar je je mee inspuit, maar bij Danique negeren ze dat. Dus vandaag even naar de botica (=apotheek) om te vragen naar een ander middeltje.

Het plan om Danique zelf met de fiets naar school te laten gaan hebben we laten varen. De school is niet ver weg, maar de wegen zijn niet zo breed en zitten vol met kuilen en gaten, die je niet kunt zien als het geregend heeft. En niet elke automobilist houdt zich aan de maximum snelheid. School begint hier vroeg, dus het wekkertje gaat elke dag om 6.15 uur ;-(.

Zodra we de straat hier oversteken komen we bij de boulevard uit, waar je ook het water meteen in kan duiken. Het water is hier zo helder, dat je niet eens hoeft te snorkelen om de vele mooie vissen te zien. Het zicht op de haven blijft ook adembenemend!

Het is hier nu 08.30 uur, Armand is aan het slapen, want die zit in de nachtdienst en Danique zit op school. Ik stap eens even op mijn fietsje en ga vogeltjes spotten en van het zonnetje genieten!

Tot de volgende keer!

  • 21 Januari 2013 - 20:47

    Brenda:

    Heerlijk, wil ik ook! Maar de mooie sprookjesachtige witte wereld hier, is zeker ook niet verkeerd!

  • 22 Januari 2013 - 15:52

    Rob Izaks:

    Hallo Henriëtte en Armand ,

    Henriëtte Ik lees dat je je prima vermaakt Jullie zijn echt te benijden op zo'n mooi eiland.
    Het is hier rillen van de kou . Sneeuw en al dagen temperaturen onder 0.

    Op de groep zijn er geen bijzonderen anders zou ik het je wel SKIPEN (heb je sms overigens ontvangen)

    Wel zijn Trudy en Boudewijn nog een keer geweest ; het gaat goed met ze .

    Ook weinig nieuws over Sophia te melden .
    Als ik daar meer over weet hoor je het van me.


    Ik wens jullie veel goeds en hoop jullie blakend en bruin in het voorjaar weer te zien.

    Lieve groeten, Rob




  • 25 Januari 2013 - 17:17

    Esther:

    Hoi Henriëtte, Armand en Danique,

    zie dat jullie volop het eiland verkennen en genieten. Ben wel een beetje jaloers. Hier is het vandaag echt koud. Leuk als je tijd hebt om te schaatsen maar minder als je gewoon moet werken. Van mij mag het voorjaar worden hoor.


    veel plezier en wij horen wel weer.

    groetjes
    Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Armand

Werken op Bonaire ; het "Hospitaal San Francisco" .

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 31574

Voorgaande reizen:

23 Februari 2017 - 01 Maart 2018

1 jaar naar Bonaire

29 Oktober 2012 - 28 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: