Nog 2 weekjes Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Armand Buschman - WaarBenJij.nu Nog 2 weekjes Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Armand Buschman - WaarBenJij.nu

Nog 2 weekjes Bonaire

Door: Henriëtte

Blijf op de hoogte en volg Armand

14 April 2013 | Bonaire, Bonaire

Vrijdag 5 april vertrokken Lianne en Chantal na een heerlijke week met ons op Bonaire weer naar Nederland. Met zijn tweetjes, want geveld door de ziekte van Pfeiffer kon Lianne helaas niet komen in februari (met Matthieu en Ingrid). Uiteindelijk had Armand zijn dochters dus bijna 5 maanden niet gezien en hij telde dan ook de dagen af, voordat hij zijn meiden weer in de armen kon sluiten.

Behoorlijk vereisd kwamen de dames donderdagavond 28 april aan en na een kopje soep wilden ze alleen nog maar slapen. Ze hadden ons verwend met lekkere drop en oude kaas; dat was smullen! Bedankt hoor!

Alle hotspots van Bonaire hebben we ze laten zien. We hebben genoten op de stranden van Sorobon, Lac Cai, Eden beach, Divi Flamingo beach en Ti Amo. We hebben de zuidroute gehad met de zoutvlaktes, maar dit keer helaas geen pelikaan aangetroffen. We zijn bij het Gotomeer geweest en hebben in Rincon bij The Rose Inn leguanensoep gegeten. Heel stoer, want iedereen heeft van de soep gegeten. Was een lekkere groentesoep en de leguaan smaakt erg naar kip. In Suriname wordt de leguaan ook wel boomkip genoemd.

Op zaterdag 30 maart hebben we 's ochtends eerst Nico naar het vliegveld gebracht en 's middags Angelique en 'mijn' Henk. Voor hun zat het half jaar werken op Bonaire erop. We hebben veel met hen opgetrokken hier en ze hadden ook een appartement bij de Yacht Club. Dus we missen wel een stuk gezelligheid nu zij vertrokken zijn.

Uiteraard zijn we met Lianne en Chantal ook naar Lagoen Hill geweest en het mooie uitkijkpunt bij Seru Largu. Onderweg naar boven, stond een hele groep ezels te grazen op een voetbalveld. Het was niet duidelijk wie bij welk team hoorde.... Dus we weten ook niet welk team gewonnen heeft.

We hebben dus ook met hun hier Pasen gevierd, maar dat is toch wel raar hier. Het leeft ook niet zo, maar we hebben wel genoten van gekookte ei en roerei.

Vrijdag voor vertrek nog even een patatje en frikandel gesmikkeld bij de Watta Burger en met een lekker kleurtje zijn Lianne en Chantal weer naar Nederland vertrokken. Het was gezellig met jullie dames!

En nu begint de drang om terug naar Nederland te gaan wel groot te worden. Met name bij Danique en mij. Danique heeft een klein 'afscheidsfeestje' gehad met Isa en Leonie die zijn blijven logeren. Ze zal hun wel gaan missen!

Afgelopen week ook de fietsen verkocht, dus nu hebben we weer wat cash om uit te geven. De pick up hebben we nog steeds wel, want je kunt hier eigenlijk niet zonder auto.

Tijdens één van onze wandelingen langs de boulevard heb ik een paar mooie foto's kunnen maken van pelikanen, die hoopten nog wat mee te krijgen van de vers gevangen tonijn. Dat zijn wel bijzondere vogels hoor!

Nou, wij maken ons op voor nog 2 weekjes Bonaire. We gaan dinsdagavond naar de openlucht bioscoop; ben benieuwd!

Voor nu: ayo en bon siman! (=fijne week)

• 15 April 2013 - 20:18

William:

Hoi luitjes,

Of moet ik jullie inmiddels aanspreken als hulppieten want wat zijn jullie bruin geworden zeg! Ook voor ons begint het aftellen en nog 2 weken te gaan met Jack die we zullen gaan missen.....

Inmiddels is Puck weer bij m'n moeder die blij is dat ie terug is. Gelukkig roept en zoekt Jack nog niet naar Puck en gaat vast goedkomen. En Jack, ja die vermaakt zich ook wel zonder Puck :) Ik heb jullie vanmiddag nog een foto gestuurd toen Jack diep in slaap was, kun je leuke dingen mee doen (LOL) ;)

Geniet van de weken op Bonaire, neem het in je op en wat een ervaring moet dat zijn daar!

Hier is de winter ook met vakantie naar het hoge noorden en komt hopelijk niet meer terug. Afgelopen weekend was het zelfs 20 graden dus gaat het eindelijk de goede kant op met het weer in NL....

Gr. van Hanneke, William en een poot van mr. J

• 16 April 2013 - 15:44

Chantal:

Hoi papa, Henriëtte en Danique

Het was echt super leuk om jullie weer te zien!
    Ik heb het echt leuk gehad. Gelukkig is het hier nu ook wat beter weer, dus mis ik Bonaire iets minder :P

Nog veel plezier op Bonaire en ik zie jullie snel!!

xx Chantal

• 22 April 2013 - 15:20

Claudia:

Hallo Henriëtte, Armand en Danique,

Dank voor het mooie reisverslag. Het aftellen is nu echt begonnen. Geniet van de laatste dagen op Bonaire!

Ik wens jullie alvast een goede reis terug & graag tot binnenkort.

Hartelijke groeten,

Claudia