Goede tijden, slechte tijden... - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Armand Buschman - WaarBenJij.nu Goede tijden, slechte tijden... - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Armand Buschman - WaarBenJij.nu

Goede tijden, slechte tijden...

Blijf op de hoogte en volg Armand

02 Maart 2013 | Bonaire, Bonaire

Wil ik gistermorgen aan dit reisverslag beginnen, hebben we geen internet. Dat zijn soms zo van die ongemakken, waaraan je merkt dat je niet in Nederland zit.
Alweer een maandje geleden hadden we zondagochtend geen stroom en dat duurde al met al zo'n 6 uur. Veroorzaakt door iemand die zaterdagnacht met de auto tegen een elektriciteitsmast tot stilstand was gekomen. Het grappige is, dat niemand zich hier daar druk om maakt. Er komt vanzelf een moment dat je weer stroom en internet hebt. Want uiteindelijk: 'op Bonaire komt alles goed'.
Zo zie je maar hoe verwend en gewend we zijn dat we 24-7 altijd over alle moderne gemakken en voorzieningen we kunnen beschikken.

Ook nog een beetje chagrijnig over het feit dat onze bankpassen geskimd zijn. Van Armand en mij is er bijna € 2.000 van onze rekening gehaald. Opgenomen in San Diego. Uiteindelijk bleek dat het skimmen bij zo'n 15 collega's van Armand in het ziekenhuis heeft plaatsgevonden. Dus vorige week waren er 3 rechercheurs van de politie in het ziekenhuis om al die aangiftes op te nemen. Al het geld is in de VS gepind. Dus passen geblokkeerd en nieuwe aangevraagd. Gelukkig ging de moeder van een vriendin van Danique afgelopen week naar Nederland, naar Apeldoorn zelfs, zodat zij onze nieuwe bankpassen weer mee kan nemen naar Bonaire. Dus het lost zich wel weer op, maar wat een gedoe zeg! Onze periode van leven op droog brood en water zit er bijna op ;-).

Misschien moet ik een briefje hangen in de wensboom die hier aan het water staat. Wie weet helpt het om snel ons geld teruggestort te krijgen. Waarschijnlijk heeft de wensboom wel geholpen bij het uitkomen van onze wens dat Lianne en Chantal naar Bonaire komen. Lianne is al behoorlijk opgeknapt en ze komen nu op 28 maart hier naar toe. Hoera!

Ook bleek van een paar collega's de badhanddoeken en de sportschoenen weggehaald te zijn en als klap op de vuurpijl wilde Angelique zondagochtend om 06.15 uur in de auto stappen, maar hadden ze de 2 wielen rechts van haar Kia afgehaald. Er schijnt een tekort aan kleine banden en velgen te zijn momenteel, dus dan 'leen' je die maar even.

Morgen is Danique jarig en wordt 14 jaar. Dus die gaat de hele middag met een aantal jongelui op Ti Amo beach haar feestje vieren met veel chips en frisdrank. 's Avonds gaat ze nog met 2 vriendinnen uit eten bij Captain Don's Habitat. Ze heeft er heel veel zin in!

Het gaat best prima met Danique op school, hoewel de school in bijna niets lijkt op Nederland. Ze zijn heel streng op regels als op tijd komen en de juiste kleding dragen en dat heeft Danique gemerkt. Gisteren had ze een spijkerbroek met verschillende gaten er in aan en toen ze de school binnen wilde gaan, werd te aangesproken op haar broek en dat dit niet mocht. Dus belde ze mij op en sprong deze mama weer in de auto met een andere broek.

Ondertussen hebben we hier ook een hond 'geadopteerd'. Er zijn hier veel zwerfhonden, maar deze is duidelijk aan mensen gewend en komt een paar keer per dag even bij ons op bezoek om een lekker prakje eten te halen en een dutje te doen. De kans bestaat dat hij door Nederlanders die hier nu vakantie aan het houden zijn, mee wordt genomen naar Nederland. En anders moeten we even kijken of hij niet beter af is in het asiel, maar vooralsnog komt hij niets tekort.

Bij een wandeling langs de boulevard richting Kralendijk, kwamen we deze bijzondere postbus tegen.

Afgelopen maandag werd Armand om 13.00 uur gebeld dat er in de middag een patiënt naar Aruba vervoerd moest worden. En daar was hij nog niet geweest. Het werden uiteindelijk 2 vluchten naar Aruba, maar daar gaat hij zelf nog iets over schrijven op dit blog.

Voor nu wens ik jullie allemaal een heel fijn weekend!!!

• 02 Maart 2013 - 19:21

Linda:

Lieve Danique, gefeliciteerd met je verjaardag, hopelijk zijn de passen vandaag aangekomen en kun je een heerlijk feestje vieren morgen!!!!X van ons allemaal

• 02 Maart 2013 - 21:06

Bing:

Leuk verhaal weer. Alleen dat van die postbus begrijp ik niet.
    En hebben julie nu echt een lease hond erbij. os ik niet op we hebben er al drie.
    ja Daniqe jou bellen we morgen
    Ook hier hebben we regelmatig nog stroomstoringen
    is deel van de charme.
    zijnnu al bezig ons derde huis in Portugal uit te zoeken.

Liefs, Gea n Bing

• 03 Maart 2013 - 02:34

Henriëtte:

Hoi Bing en Gea,

Onze 'lease'hond is nu weer meegenomen door de eigenaresse hier op het eiland. De vraag is hoe lang het duurt voordat hij wegloopt en hier weer op de stoep staat. Hij kan nl. heel goed lief en innemend kijken en geeft uit zich zelf pootjes, dus dat levert hier flink wat maaltjes op, want hij herhaalt zijn kunstje bij elk appartement hier.

Je moet toch nog even goed naar de postbus kijken hoor! Het is een postbus in de vorm van een flamingo. Zijn 'buikje' is de postbus. Leuk toch!?

We zijn benieuwd naar jullie huizenjacht in Portugal.

Liefs van ons 3-tjes.

• 03 Maart 2013 - 02:37

Henriëtte:

Hallo lieve mensen,

Wij kunnen weer opgelucht adem halen; de passen zijn binnen en het geld weer teruggestort. Morgen maar weer vers brood halen met lekker beleg.

Groetjes,
    Henriëtte