De eerste dagen werken - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Armand Buschman - WaarBenJij.nu De eerste dagen werken - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Armand Buschman - WaarBenJij.nu

De eerste dagen werken

Door: armand

Blijf op de hoogte en volg Armand

05 November 2012 | Bonaire, Kralendijk

De afgelopen vier dagen gewerkt. Dat is even anders zeg. Zeker als ambulanceman terug naar een IC setting. Men spreekt hier over de Special Care Unit (SCU).
Het komt neer op verkoeveren (post operatiepatiënten) en opvang van Eerste hulp patiënten. Totaal zijn er 5 bewakingsbedden en 1 beademingsbed. Instabiele patiënten, maar ook patiënten die voor een CT moeten gaan van het eiland af met de air- ambulance. En daar ben ik voor gekomen. Vooralsnog beschikt het ziekenhuis over een propeller vliegtuig. Deze vliegt niet verder dan Aruba of Curaçao. Als het gaat om cardiologie komt Colombia de patiënt halen. Het nieuwe straalvliegtuig, waarmee we dan wel richting Colombia of Venezuela vliegen komt waarschijnlijk in december, zegt men. De derde dag had ik mijn eerste achterwacht voor de air ambulance. Deze maand nog als derde mee.

Ik begin mijn draai een beetje te vinden. Wat een indrukken zeg. Het eiland, de gebruiken, de warmte, de geuren en het eten. Erg overweldigend allemaal.
Iedere dag even fietsen en naar het strand. Dat zijn de secundaire arbeidvoorwaarden! die prima voldoen moet ik zeggen.

  • 18 Januari 2013 - 07:21

    Joos Lekatompessy:

    He Armand,

    Superleuk en heel herkenbaar.

    Tot snel Swa.

  • 24 Februari 2013 - 18:18

    Wietze Van Marrum:

    Hallo Armand, indrukwekkende belevenissen. Ben ook al een tijdje van plan voor een periode op Bonaire te werken als ambuman op de HC. Kan ik met je mailen om ervaringen te delen.

    groeten, Wietze


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Armand

Werken op Bonaire ; het "Hospitaal San Francisco" .

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 928
Totaal aantal bezoekers 31569

Voorgaande reizen:

23 Februari 2017 - 01 Maart 2018

1 jaar naar Bonaire

29 Oktober 2012 - 28 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: