aankomst, wennen, regelen en chillen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Armand Buschman - WaarBenJij.nu aankomst, wennen, regelen en chillen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Armand Buschman - WaarBenJij.nu

aankomst, wennen, regelen en chillen

Door: armand

Blijf op de hoogte en volg Armand

01 November 2012 | Bonaire, Kralendijk

Maandag 29 oktober.
Een voorspoedige reis naar Curacao. Maar dan. Vlucht valt uit. Lange wachttijden. Met lotgenoten door de douane heen. Even wat drinken op Curacao. Van de nood en deugt maken.
Op tijd weer naar het vliegveld om daar te horen dat er vertraging is. Uiteindelijk dan toch naar Bonaire.

Gelukkig werd ik netjes opgehaald door iemand van het ziekenhuis. Op naar kralendijk. Daar zit je dan in je huisje. Moe en niet kunnen slapen.

Dinsdag 30 oktober.
Om 0.500u maar weer opgestaan. Koffer uitpakken en huisje ordenen. Ja en dan. Waar ben ik. Waar moet ik beginnen? Gelukkig had ik in Nederland al contact met een collega. Nico gebeld en afgesproken bij Karels. Geweldig leuke bar op de boulevar vanKralendijk.
Indrukwekkend die blauwe zee. Hij maakt mij wegwijs en geeft tips. Er moet veel geregeld worden. Internet, telefoonkaart,fiets boodschappen en ga zo maar door. Op de fiets de omgeving verkennen. Even naar het ziekenhuis om een indruk te krijgen en toekomstige collega''s te ontmoeten. In de avond bij collega''s gegeten. Om 22.00u stort ik letterlijk in. Gelukkig eengoede nacht!

Woensdag 31 oktober
Internet doet het niet, grrrr. Wachten op hulp. Ze komen vandaag meneer. Maar hoe laat dan? Nou voor 1700u Pfff. Geduld en los laten. Dus afwachten maar. Om 12.00 is het geregeld. Nico, mijn collega belt. Of ik zin heb om mee te gaan naar Sorobon? Op mijn stadfiets een half uurtje tempo fieten. Wat een geen conditie heb ik. Daar moet ik wat aan gaan doen. Sorobon is echt een plaatje. Witte stranden, lichtblauw helder water. Wat een rust. Echt even op adem komen.
Bezweet en moe kom ik thuis. Stroom is uitgevallen. Airco werkt niet. Geduld en loslaten. In de avond rustig op mijn terasje genieten. Morgen mijn eerste werkdag


  • 01 November 2012 - 11:27

    Guus Buschman:

    He Armand, leuk om te lezen je eerste reisverslag met foto s. met het weer zit het daar wel goed
    wij moeten het doen met regen, lage drukgebieden en 9 graden. Je eerste werkdag,succes gr guus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Armand

Werken op Bonaire ; het "Hospitaal San Francisco" .

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 31517

Voorgaande reizen:

23 Februari 2017 - 01 Maart 2018

1 jaar naar Bonaire

29 Oktober 2012 - 28 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: