twee weken op het eiland - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Armand Buschman - WaarBenJij.nu twee weken op het eiland - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Armand Buschman - WaarBenJij.nu

twee weken op het eiland

Door: armand buschman

Blijf op de hoogte en volg Armand

12 November 2012 | Bonaire, Kralendijk

Alweer twee weken op het eiland. Het blijft indruk maken. De zuidkant van het eiland intussen ontdekt. Pelikanen op zoek naar voedsel, met een duikvlucht het water in. Los lopende ezels en geiten, door de Spanjaarden rond 1500 geïntroduceerd. Daarnaast zie je kleine zwart- gele vogeltjes. Gek op suiker en echte suikerdieven. Ze houden je in de gaten als je je kopje koffie opdrinkt en wachten op hun kans om er met je zakje suiker van door te gaan En natuurlijk de flamingo's en enorm veel leguanen Ruziemakende kleine papagaaien rondom mijn appartement (geen parkieten maar die zie je hier ook genoeg) Op klein Bonaire kun je zeeschildpadden zien, daar ga ik het weekend heen. Veel op het strand geweest waarbij Sorobon het paradijs op aarde voor mij is! Echt tot rust komen.

Ik ben de trotse bezitter van een nieuwe fiets. Aangeschaft omdat huren onbetaalbaar is. Per 1 december beschik ik over een joekel van een pick up, met een giga laadbak. Kan niet wachten tot ik Henriette erin zie rijden.

Per half december ga ik over naar een ander appartementencomplex. Hè wat vervelend allemaal :) Dit wordt uiteindelijk ons huis voor 4 maanden als Henriette en Danique overkomen. Een zwembad en bar waar je kunt ontbijten en kleine hapjes kunt bestellen, als je geen zin hebt om te koken. Twee ruime slaapkamers en twee badkamers, dus ruimte genoeg als Lianne en Chantal hier in februari op vakantie komen. Nico Nederland, niet te verwarren met Nico Bonaire, mijn collega, komt in december naar het eiland. Die kan mij mooi helpen verhuizen. Alvast dank Nico :)

Huisman zijn:
Duur boodschappen doen bij van Tweel (Albert Hein - voor bijzondere en Nederlandse producten) of wat goedkoper bij de Warehouse (Jumbo- voor het vlees) en de TOP de plaatselijke (goedkope) supermarkt.
Bed opmaken en naar de wasserij, voor 5 dollar de was doen. Wat doet Henriette toch veel in Nederland, hihi

Je zou bijna vergeten dat ik nog werk, maar ik maak gewoon mijn 40 uur per week, exclusief air- ambulance. Ik begin mijn draai te vinden.

En tot slot voor de thuisblijvers. Vandaag op Bonaire een bewolkte dag met een druilende regen. oke dan,de temperatuur is goed


  • 14 November 2012 - 21:32

    William & Hanneke:

    Hallo Armand,

    Vanmorgen van Henriëtte de link gekregen om je reisverslag te volgen. Gaan we dan ook zeker doen. Zojuist de eerste verslagen gelezen en omdat we jaren geleden op de Britse Maagdeneilanden zijn geweest kunnen we ons een klein beetje voorstellen wat je bedoeld met 'blauwe zee, pelikanen, flamingo's, warm water regen, enz.'
    Terwijl ik dit schrijf wordt ik vanuit een klein grijs mandje met een schuin oog aangekeken: of ik je de groeten wil doen, bij deze dus.

    Hartelijke groet,
    William & Hanneke

  • 15 November 2012 - 00:29

    Armand Buschman:

    Hallo William en Hanneke,

    Een aai terug voor mijn lieve Jack! Ben benieuwd hoe het logeren gaat! Gr Armand

  • 15 November 2012 - 00:29

    Armand Buschman:

    Hallo William en Hanneke,

    Een aai terug voor mijn lieve Jack! Ben benieuwd hoe het logeren gaat! Gr Armand

  • 15 November 2012 - 00:29

    Armand Buschman:

    Hallo William en Hanneke,

    Een aai terug voor mijn lieve Jack! Ben benieuwd hoe het logeren gaat! Gr Armand

  • 16 November 2012 - 14:46

    Hanneke:

    Wat een heerlijk huntie, we zijn helemaal voor 'm gevallen! Aan z'n staart kunnen we de mate van blijdschap aflezen: hoe sneller die beweegt, hoe blijer hij is. Ik begrijp nu ook waarom die zo kort is, hij heeft 'm al bijna versleten van blijdschap!!
    Hij heeft inmiddels ook z'n eigen tropisch aquarium, omdat we geen lamp in het slaaphalletje hebben heeft hij nu glow-in-the-dark visjes aan het plafond gekregen.
    Onze kat begint ook al redelijk te wennen en dat komt vooral doordat Jack gepaste eerbied betoont.

    Kortom: wat ons betreft staat niets meer in de weg om er straks een lange en gezellige logeerpartij van te maken. Wij hopen op veel sneeuwballen-weer ;-))
    Vanmiddag komen Henriëtte en Danique 'm weer ophalen en spreken we verder de dingen af.

    H.gr. Hanneke

  • 16 November 2012 - 20:25

    Henriëtte:

    Hoi lief,

    Fijn hè dat de logeerpartij van Jack zo goed is verlopen en dat Hanneke en William het zien zitten met hem de 4 maanden dat Danique en ik ook bij jou in Bonaire zijn?
    Ik lees net op onze buitenthermometer dat het hier 3 graden is. Dat is wel even andere koek als bij jou!

    Ik geniet wel van je reisverslagen met de prachtige foto's. Dus, ga zo door!

    Tot zo!

  • 16 November 2012 - 20:25

    Henriëtte:

    Hoi lief,

    Fijn hè dat de logeerpartij van Jack zo goed is verlopen en dat Hanneke en William het zien zitten met hem de 4 maanden dat Danique en ik ook bij jou in Bonaire zijn?
    Ik lees net op onze buitenthermometer dat het hier 3 graden is. Dat is wel even andere koek als bij jou!

    Ik geniet wel van je reisverslagen met de prachtige foto's. Dus, ga zo door!

    Tot zo!

  • 16 November 2012 - 21:57

    Janet:

    Hee armand!

    Wat zit jij in een vervelende situatie zeg! :) Ik volg je verslagen via facebook met groot plezier. Hoop nog een tijdje van je schrijfsels te mogen genieten. Zo te lezen gaat het je goed daar. Fijn.
    Groetjes janet

  • 17 November 2012 - 17:16

    Armand Buschman:

    Hoi Hanneke en William. Fijn dat het zo goed gegeaan is!!! Heeft Jacky een fijn huisje straks voor 4 maanden!


  • 17 November 2012 - 17:17

    Armand Buschman:

    Hoi Janet, heel verveelend hier! Soms wel erg warm :) Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Armand

Werken op Bonaire ; het "Hospitaal San Francisco" .

Actief sinds 16 Sept. 2012
Verslag gelezen: 785
Totaal aantal bezoekers 31499

Voorgaande reizen:

23 Februari 2017 - 01 Maart 2018

1 jaar naar Bonaire

29 Oktober 2012 - 28 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: