(bijna) een maand op Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Armand Buschman - WaarBenJij.nu (bijna) een maand op Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Armand Buschman - WaarBenJij.nu

(bijna) een maand op Bonaire

Door: armand buschman

Blijf op de hoogte en volg Armand

22 November 2012 | Bonaire, Kralendijk

Snorkelen dat leek mij niks. Met een plastic buis in je mond en een soort uitvergroot strak zittende bril op je neus onder water kijken...........
Ik ben daar op terug gekomen. Een setje aangeschaft voor 28 dollar en een onderwaterwereld ging voor mij open. Je schrikt van de activiteiten. Tientallen vissen in alle soorten en maten, kleurrijk. Een aanrader voor een ieder, zeg ik nu! Tel daar bij op de aangename zeewatertemperatuur, gemiddeld 28 graden!

Bijna iedere dag even naar het strand. Veel op mijn fiets, met camera richting Hato. Een leuke route langs de kust, met fenomenaal uitzicht bij een van de ressorts. Lekker met een bakje cappuccino

Het cruiseschepenseizoen is begonnen. Activiteiten in Kralendijk. Het centrum is voor een deel afgezet en opgeleukt met allerlei stalletjes. Wat een enorme schepen. Bij Karels op het terras het aankomen en aanmeren gadeslaan. 8 flatverdiepingen hoog stevenen ze flink boven Kralendijk uit. De grootste moet nog komen, goed voor 3100 passagiers!

Van de week op de boulevard aan een frietje speciaal. ( ja, Lianne, Chantal en Danique er is een Hollandse snackbar!) En voor Henriette: er is een Indonesisch restaurant, genaamd Bali......................
De boodschappen zijn in verhouding duur maar het uit eten gaan is redelijk goed te betalen.

Geen elektriciteit in Nederland, de wereld op zijn kop. In Bonaire valt deze geregeld uit. Problemen met de toeleverancier. Het hoort er gewoon bij en niemand kijkt hier vreemd van op. Evenals de internetverbinding die het af en toe laat af weten. Dan besef je pas hoe afhankelijk je hier van bent (geworden)

Ja, ja en gewerkt wordt er ook. Ik begin de procedures en mensen te kennen. Prettig die korte lijnen. Even zaken doen met de apotheek. De artsen en specialisten bellen voor overleg, of even binnenvallen bij een spreekuur voor een handtekening.
Ik denk dat iedere collega zijn vlieguren ondertussen wel gemaakt heeft. Ik trek het schijnbaar niet aan en wacht nog (on)geduldig op mijn eerste vlucht.

Vandaag naar de kapper. Altijd spannend in een " vreemd" land...............

Ja, ik kan er niet omheen. Het weer is heerlijk. Ondertussen goed geacclimatiseerd.
De afgelopen dagen bewolkt met af en toe een flinke bui ( tot en met eind december is het hier regentijd) Lekker verkoelend, maar jammer genoeg zijn de muggen dan heel actiefst :( Temperaturen blijven rond de 30 graden maar iets minder benauwd.

Voor meer foto's verwijs ik naar mijn Facebook account.

• 22 November 2012 - 19:08

Henriette:

Hé lief,

Wat een leuk en gezellig stukje tekst!Ik sta te popelen om naar je toe te komen en dit allemaal met eigen ogen te gaan zien. Tot gauw! xxx

• 24 November 2012 - 20:21

Hanneke En William:

Hoi Armand,

FF checken of er al een nieuw stukje was en ja hoor! :)) Leuk om te lezen dat het je goed vergaat daar en al ingeburgerd bent hahaha

Snorkelen maar ook duiken is inderdaad fantastisch. Wat mij opgevallen is dat je alleen maar het geknabbel van de vissen aan het koraal en bruisen van het water hoort...

Veel plezier, geniet van het weekend en tot de volgende krabbel!

Gr. William

• 26 November 2012 - 18:34

Armand Buschman:

Hoi William,

Ja echt heel gaaf die onderwaterwereld.......... Misschien ga ik nog een duikcurus volgen. Ik heb mij laten vertellen dat 350 eurie spot goed koop is grt